Φ hoppa Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Evet hiç Allah incinir mi, eziyet çeker mi demeyin... Evet normalde Allah ın incinmemesi lazım. Ama bakın ne diyor Allah Ahzab-57 Allah ve Resulünü incitenlere Allah, dünyada ve ahirette lanet etmiş ve onlar için horlayıcı bir azap hazırlamıştır. (Diyanet Tefsiri) Ahzab-57 Şüphesiz ki Allah'a ve Resulü'ne eziyet verenlere Allah hem dünyada, hem ahirette lânet etmiştir. Onlara ******** bir azab hazırlamıştır. (Elmalı Tefsiri) Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ ftoyd Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Evet hiç Allah incinir mi, eziyet çeker mi demeyin... Evet normalde Allah ın incinmemesi lazım.Ama bakın ne diyor Allah Ahzab-57 Allah ve Resulünü incitenlere Allah, dünyada ve ahirette lanet etmiş ve onlar için horlayıcı bir azap hazırlamıştır. (Diyanet Tefsiri) Ahzab-57 Şüphesiz ki Allah'a ve Resulü'ne eziyet verenlere Allah hem dünyada, hem ahirette lânet etmiştir. Onlara aşağılayıcı bir azab hazırlamıştır. (Elmalı Tefsiri) incinme ayrı mevzudur,eziyet ayrı mevzudur... o halde çeviriyi yapanların türkçe bilgisine bir bakmak gerekir... bunun dışında Allah ın merhametli oluşu çoklarının işine geldiği gibi, incinme gibi bir söz de çok kulak tırmalamamalı olsa gerek.. bir sözünden dolayı insanların yaşadığı bunca olay ve düşmanca,yaratılmış en güzel varlıklardan olabilecek insanın,yaratılmış en aşağı varlık haline gelmesi,etrafına en yararlı olabilecek yaratılmış iken etrafına en çok zarar veren yaratılmış haline geçişi,ve buna Allah ın belli bir vakte kadar izin verişi,yine ondaki sabrın mükemmelliğine en güzel kanıt... ha bak ne güzel ortaya çıktı ,bir de sabır kavramı var Allah için... neyse...iyisimi siz Allah ın isimlerine bi bakın... olmazsa hepsini buraya taşırsınız,bizde elden geldiğince hepsine az düşünen şu halimizle,sevgimiz oranında cevap vermeye çalışırız... Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ hoppa Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 İster incinme deyin ister eziyet deyin sonuçta aynı kapıya çıkıyor. Çünkü hangisini tercih ederseniz edin bir zarar görme var var bu ifadede. Âl-i İmrân 176 (Resulüm) İnkarda yarışanlar sana kaygı vermesin. Çünkü onlar, Allah'a hiçbir zarar veremezler. Allah onlara, ahiretten yana bir nasip vermemek istiyor. Onlar için çok büyük bir azap vardır. Allah peygamberi teselli ediyor kaygılanma diye ama kendisini teselli etmeyi becerememiş basmış laneti. Ahzab-57 Allah ve Resulünü incitenlere Allah, dünyada ve ahirette lanet etmiş ve onlar için horlayıcı bir azap hazırlamıştır. (Diyanet Tefsiri) Hani bir laf vardır, millete verir talkını,kendi yutar salkımı Cuk diye oturuyor Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ halkalıyıldız Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Peygamberin incinmesini anladım da, koskoca Allah nasıl incitilebilir. Böyle bir şey mümkün müdür? Bu ayetin yoruma açık bi yanı da yok. Hani "yok şöyle denmek istenmiştir, yok böyle denmek istenmiş" gibi. Peki bu ve benzeri mantıksız ayetleri bazı insanlar görebilirken, bazıları neden göremiyor. Bunu bi türlü çözemiyorum. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ Tengeriin boşig Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2007 Peygamberin incinmesini anladım da, koskoca Allah nasıl incitilebilir. Böyle bir şey mümkün müdür?Bu ayetin yoruma açık bi yanı da yok. Hani "yok şöyle denmek istenmiştir, yok böyle denmek istenmiş" gibi. Peki bu ve benzeri mantıksız ayetleri bazı insanlar görebilirken, bazıları neden göremiyor. Bunu bi türlü çözemiyorum. Sanırım yine bu konuya "Ene'l Hakk" mantığıyla bakmak lazım... Böylece "Tanrı"nın eziyet görmesinin ne demek olduğu anlaşılıyor... Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ hoppa Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2007 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2007 Sanırım yine bu konuya "Ene'l Hakk" mantığıyla bakmak lazım... Böylece "Tanrı"nın eziyet görmesinin ne demek olduğu anlaşılıyor... O ifade yanlış aslında ''genel hak'' olması gerekir. Nasreddin hoca birgün iki kişinin tartışmasını izliyormuş,sırf iyi niyetle aralarını bulmak için,yapmayın etmeyin ikinide haklısınız demiş. Bu duruma tanık olan başka bir şahıs ise, Hocam,nasıl olur? bunlardan biri mutlaka yanlış olmalı değilmi diye sorunca Hoca,sende haklısın demiş. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2007 Sanırım yine bu konuya "Ene'l Hakk" mantığıyla bakmak lazım... Böylece "Tanrı"nın eziyet görmesinin ne demek olduğu anlaşılıyor... Boşigciim, İyisin, hoşsun da, Muhammed'in her kusuruna rasyonel kılıf arama huyundan vazgeçmedin. Saygılar. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Misafir hayhak Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2007 Evet hiç Allah incinir mi, eziyet çeker mi demeyin... Evet normalde Allah ın incinmemesi lazım.Ama bakın ne diyor Allah Ahzab-57 Allah ve Resulünü incitenlere Allah, dünyada ve ahirette lanet etmiş ve onlar için horlayıcı bir azap hazırlamıştır. (Diyanet Tefsiri) Ahzab-57 Şüphesiz ki Allah'a ve Resulü'ne eziyet verenlere Allah hem dünyada, hem ahirette lânet etmiştir. Onlara ******** bir azab hazırlamıştır. (Elmalı Tefsiri) allah resulune sozler vermıstır! resulun bır sozu yoktur! allahın sozu vardır!. eger resulun soyledıgı soze karsı koyarsan ve resulu ıncıtecek bır hareket yaparsan, resulu degıl , allahı ıncıtmıs ve allaha hakaret etmıs olursun.cunku o ayetın sahıbı allah ama anlatıcısı hz muhammettır.sen hz muhammet uzerınden allaha kufredersın.ama bu arada senın soyledıgın kotu soz hem resule hemde allaha gıtmıs olur.nedenıne gelınce hz muhammet allahın kulu sadece kulu. sayın hoppa bıraz akılcı dusunseydın keske! ve bıraz daha dıkkatlı olsaydın kuranı okurken! allah hıc bır edılenı kımsenın yanına kar bırakmayacagını aynı zamanda cokca esırgeyen oldugunu anlardın!yanı allah kudretı ve sefkatıyle senı bıle sarar ve ondan kacamazsın. bende enel hak dıyorum bu arada Tengeriin boşig'e destek olarak...anlatmak ıstedıgını anladım cunku sayın Tengeriin boşig saygılar..... Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Misafir Düşünce Ufku Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2015 Paylaş Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2015 Allah insanların anlayış iklimine göre benzetmeler yapar.Bu benzetmeler bizim konuyu daha iyi anlamamız için yapılır.İnsanın hiç görmediği ve bilmediği bir olguyu başka türlü anlaması imkansızdır.Allah hz. Musa ile konuşmuştur.Allah ın eli biat eden müminlerin elleri üzerindedir.Gece seher vakti, Allahü teâlâ dünya semasına iner.Bu ve buna benzer benzetmelerin asıl mahiyetini ancak Allah bilir.Allah bizi duygularla donatmıştır ve biz o duygularla hayatı ve hayatı vereni hissetmeye çalışırız.Bir de bize akıl vermiştir.Duygularla erişemediğimiz noktalarda aklımız ile anlamlandırmaya çalışırız.Evet biz inciniriz ,eziyet görmek de yaratılana özgü bir özelliktir.Allah için bu kavramlar bizim için kullanılan anlamlarda kullanılamaz.Allah ın incinmesi veya eziyete uğraması zayıflığından ortaya çıkacak bir anlamdan ziyade insana verilen dünyevi özgürlük ya da irade gücünün değerinin ortaya çıkarılması için yapılmış bir benzetmedir.Allah insana önem veriyor ve insanların hakaretlerine sabrediyor; insana mühlet üzerine mühlet vererek hemen cezalandır mıyor ? Bakın bir İslam alimi Allah'ı ne güzel anlatıyor.Allahü teâlânın yönü, karşıda bulunması yoktur, madde, cisim değildir. Sayılı değildir. Ölçülmez. Onda değişiklik olmaz. Mekanlı değildir. Bir yerde değildir. Zamanlı değildir. Öncesi, sonrası, önü arkası, altı üstü, sağı solu yoktur. Bunun için, insan düşüncesi, insan bilgisi, insan aklı, Onun hiçbir şeyini anlayamaz. Onun nasıl görüleceğini de kavrayamaz. El, ayak, yön, yer ve bunlar gibi, Allah için caiz olmayan kelimelerin, âyet ve hadislerde bulunması, bizim anladığımız ve bildiğimiz, bugün kullanılan manalarda değildir. Böyle âyet ve hadislere Müteşabihat denir. Bunlar, kısa veya uzun olarak, Tevil olunur. Yani, Allah’a yakışacak başka mana verilir. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ Tumagü İskicap Gönderi tarihi: 8 Ağustos , 2015 Paylaş Gönderi tarihi: 8 Ağustos , 2015 İster incinme deyin ister eziyet deyin sonuçta aynı kapıya çıkıyor. Çünkü hangisini tercih ederseniz edin bir zarar görme var var bu ifadede. var varolmasına da bunu müslümanlara nasıl kabul ettirebilirsin ki? zarar gören aslında peygamberin kendisi ama peygamber tanrı yarısı demek olduğu için peygamberin incinmesi allahın incinmesi anlamına geliyor. allahın herşeye gücü yetiyor olsaydı kehf 80-81 ayetlerindeki oğlan serüveninde allah haşina etmezdi. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ ezik Gönderi tarihi: 9 Ağustos , 2015 Paylaş Gönderi tarihi: 9 Ağustos , 2015 Bir gün kadının biri tandıra odun atıyor alevler yükselince orda bulunan oğlunu oradan uzaklaştırıyor ve o anda bakıyor ki Efendimiz orda kalkıp yanına gidiyor diyor ki Sen Allah ın Rasulu musun Efendimiz evet diyor Allah merhametlilerin en merhametlisi değil midir diyor Efendimiz evet diyor kadın diyor ki peki Allah ın kuluna olan merhameti annenin evladına olan şefkatinden yüksek değil midir diyor Efendimiz elbette yüksektir diyor kadın diyor ki peki bir ana evladını ateşe atmaz nasıl olurda ,en merhametli olan Allah kullarını cehenneme atar???? işte bunu duyunca Efendimiz in gözleri doluyor başını önüne eğiyor az sonra başını kadından yana kaldırıp şöyle diyor şüphesiz ki Allah emirlerine uymaya tenezzül etmeyen azgın ve zulumkar kurallarından başkasına azap etmeyecektir.. bakın kardeşler ince bir söz bu emre itaat etmeyene demiyor emre itaate tenezzül etmeyene diyor hani bu gün zina da neymiş canım o eskidendi artık flört hayatı vardır diyenler varya vay onların haline işte o adam Allah ın emrini itaate değer bulmuyor kendi daha iyi biliyormuş gibi mesela bir kul düşünelim zina eden ama her zamanda pişman olup şöyle yalvaran Ya Rabbim biliyorum zina haramdır kabul ediyorum yapmamam lazım ama nefsime şeytana uydum yaptım beni affet! bu adam emri biliyor ve kabulde ediyor ama kul olduğundan zayıf olduğundan emri uygulamada zayıf kalıyor bu olabilir bu affedilir hem de tövbesini defalarca da bozsa Allah her defasındaki pişmanlığından ve emri gereksiz görmediğinden dolayı affedebilir ancak diğer adam o günahı bir kez de yapsa affedilmeyi hak etmiyor(Allah u Alem) çünki Allah ın emrini itaat edilmeyecek kadar küçük değersiz kıymetsiz görüyor bu da o emri Veren e verdiği değeri gösteriyor velhasılıkelam hadisteki tabiri ile Allah ın emrine itaate tenezzül etmiyor hadiste kastedilen emre itaate tenezzül etmeyen insanlar işte onlardır... Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.