Zıplanacak içerik

Hatice Öksüz

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Toplamı

    2
  • Katılım

  • Son Ziyaret

İçerik İtibarınız

0 Nötr

Hatice Öksüz Hakkında

  • Rütbe
    Yeni Üye
  1. Sağlık için Ayçekirdeği Tüketin

    Dünya genelinde çoğu sağlık kuruluşu ve uygulamacı, ayçekirdeğinin sağlık açısından faydalarını kapsamlı bir şekilde belgelendiriyor. Lezzetli, kuruyemiş tadında ve gevrek ayçekirdeği sağlıklı yiyecek olarak düşünülüyor. Ayçekirdeği enerjisi yüksek, sağlık açısından faydalı besinler, mineraller, antioksidanlar ve vitaminler barındıran inanılmaz bir kaynak. Kalp Damar Sağlığı Açısından Faydaları Ayçekirdeği özellikle çoklu doymamış yağ asidi linoleik asit açısından zengin, %50 daha fazla yağ asidini teşkil ediyor. Ayrıca ayçekirdeği kandaki "kötü kolesterol" olarak bilinen LDL’nin azaltılmasına ve "iyi kolesterol" olarak bilinen HDL’nin yükseltilmesine yardımcı olan tekli doymamış oleik asit açısından da iyi bir kaynak. Yapılan çalışmalar, tekli doymamış yağlarca zengin Akdeniz diyetinin sağlıklı kan lipit profiline katkı sağlayarak koroner arter hastalığın ve inmenin önlenmesine rol oynadığını öne sürüyor. Cilt Koruması Ayrıca ayçekirdeiği E Vitamini açısından da çok zengin bir kaynak; 100 gram ayçekirdeği yaklaşık 35.17 g E vitamini içeriyor (tüketilmesi tavsiye edilen günlük miktarın yaklaşık %24’ü). E Vitamini, güçlü bir yağda çözünen antioksidan, bu da zararlı oksjensiz radikallere karşı koruma sağlayarak mukoza membranı hücre zarlarının ve cildin bütünlüğünün devam ettirilmesi için gerekli. Kanserin Önlenmesi Ayçekirdeği, selenyum açısından da iyi bir kaynak. Çalışmalara göre düşük selenyum alımı ile kanser görülme sıklığı arasında güçlü bir korelasyon olduğu öne sürülüyor. Selenyumun hasarlı hücrelerde DNA onarımı ve sentezini başlattığı, kanser hücrelerinin çoğalmasını durduğu ve vücudun yıpranmış veya anormal hücrelerden kurtulmak için kullandığı kendi kendini imha etme mekanizması olan kanser hücresi ölümünü (apoptozunu) tetiklediği gösterildi. Bir kupanın dörtte biri kadar ayçekirdeği, günlük selenyum miktarının yüzde otuzundan fazlasını sağlıyor. Kemik Sağlığı Ayçekirdeği, pek çok esansiyel mineral açısından da inanılmaz zengin bir kaynak. Kalsiyum, demir, manganez, çinko, magnezyum, selenyum ve bakır özellikle ayçekirdeğinde yoğun olarak bulunuyor. Bu minerallerin çoğu, kemik mineralizasyonunda, eritrosit üretiminde, enzim salgılanması ile hormon üretiminde ve ayrıca kalp ve iskelet kaslarının aktivitelerinin düzenlenmesinde hayati bir rol oynuyor. Diğer taraftan, ayçekirdeği B grubu vitaminler için en güzel kaynaklardan biri. Ayçekirdeği; niasin, folik asit, tiamin (B1 vitamini), piridoksin (B6 vitamini), pantotenik asit ve riboflavin gibi B grubu vitaminlerin iyi bir kaynağı.
×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.