Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

lokomotif34

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Sayısı

    1
  • Katılım

  • Son Ziyaret

lokomotif34 - Başarıları

Acemi

Acemi (1/14)

  • İlk İleti
  • İçerik Başlatan
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. Türkiye'de eğitim emekçilerinin yıllardır, ciddi ekonomik ve sosyal sorunlar ile yaşamaya çalıştığı bilinen bir gerçektir. Eğitim emekçilerinin ekonomik, özlük ve demokratik sorunları her yıl birikerek büyümektedir. Ekonomik açıdan çökertilen öğretmenler, memur ve hizmetliler geçinebilmek için ek iş yapmak zorunda kalmaktadır. Eğitim Sen, eğitim işkolunda çalışan eğitim ve bilim emekçilerinin sorunlarının, ülkenin genel sorunlarından ayrı ve bağımsız olmadığını düşünmektedir. Eğitimin ve eğitim emekçilerinin yaşadığı sorunların çözülebilmesi için gerekli olan ekonomik koşulların düzeltilmesi yanında, demokratikleşme yönünde de acil adımların atılması gerekmektedir. Dünyanın pek çok ülkesinde eğitim, tüm insanlar için temel bir hak olarak kabul edilmektedir. Devlet, tüm yurttaşlarına ayrım gözetmeksizin eşit ve parasız olarak eğitim olanağı sağlamak zorundadır. İnsan gelişiminin tüm yönleri ile olanaklı kılınması için eğitimin birincil amaç olarak algılanması gerekir. Yasalarla tanınmış olsun yada olmasın tüm insanların sahip olduğu eğitim hakkı, pratikte bireylere bu hak tanınmadığı veya bireyler bu haklarının farkında olmadığı zaman ortadan kalkmaz. Herkes için temel bir insan hakkı olarak kabul edilen eğitim hakkı, bugünün Türkiye'sinde sadece ekonomik gücü olanların yararlanabildiği bir fırsat haline getirilmiştir. Eğitim Sen, eğitimin bir insan hakkı olduğu gerçeğinden hareketle, herkese eşit ve parasız eğitim talebini ısrarla savunmaktadır. Hükümetler yıllardır uygulamaya koydukları neoliberal politikalarla, halkın, sendikaların, demokratik kitle örgütlerinin ekonomik, sosyal, demokratik taleplerin görmezlikten gelmiştir. DTÖ, DB, IMF üzerinden yürütülen politikalar derin ekonomik, sosyal ve siyasal tahribatlar yaratmıştır. Bu sermaye örgütlerinin girdiği her ülke sürekli krizlerle yüz yüze kalmış, ekonomik, sosyal ve siyasal yönden çökertilmişlerdir. Diğer yandan ülkemizde, 1996 yılında Susurluk'ta yaşanan kamyon kazasında ortaya çıkan kirli ilişkiler, bugün de Şemdinli'de bir başka biçimde kendini ele vermiştir. Şemdinli'de yaşananlar sendikamızın sürdürdüğü "Demokratik Türkiye" mücadelesinin ne denli yerinde ve haklı olduğunu bir kez daha göstermiştir. Barışın egemen ve kalıcı olması konusunda yürüttüğümüz mücadele; silahların susmasına, anaların ağlamamasına, ölümlerin son bulmasına hizmet edeceği gibi, savaş araçlarına yatırımı da engelleyecektir. Hükümet sermaye temsilcileriyle birlikte AB müzakerelerini görüşürken; sendikaların, demokratik kitle örgütlerinin ve halkın taleplerini görmezlikten gelmektedir. 35 başlık altında tartışmaya açılan konular toplumsal tüm kesimleri yakından ilgilendirmektedir. Eğitim Sen;özgürlükler önünde engel teşkil eden ve yasaklar manzumesi olan 12 Eylül ürünü Anayasa'nın yürürlükten kaldırılmasını, özgürlükçü, demokratik, insanı merkeze koyan bir Anayasa'nın hazırlanmasını, 4688 sayılı kamu görevlileri sendika yasası yerine, Grev ve Toplu Sözleşme Hakkı olan, özgürlükçü bir sendika yasası için mücadele yürütmektedir. Eğitim Sen;olumsuz koşullarda ve fazla çalıştırmayı esas alan çalışma yasaları yerine, çalışma koşullarının iyileştirilmesi, haftada 40 saat çalışanların çalışma saatlerinin 35 saate indirilmesini esas alan bir düzenleme yapılması için mücadele yürütmektedir. Eğitim Sen; kamu mallarının piyasalaştırılmasına, çalışanların güvencesiz çalıştırılmasına karşı, kamusal alanın genişletilmesini, toplumsallaştırılmasını ve demokratikleştirilmesini, kadrolu çalıştırmanın esas alınmasını, eğitimin kamusal ve evrensel bir hak olduğundan hareketle, okullarda parasız ve nitelikli olması için mücadele yürütmektedir. Eğitim Sen;bütçenin rantiyeye, faize, silahlanmaya değil, eğitime, sağlığa, sosyal güvenliğe ayrılması ve bu payın arttırılması için mücadele yürütmektedir. Eğitim Sen; Öğretmen açıklarının kadro dışı (Sözleşmeli) öğretmen çalıştırılarak kapatılmasının değil, kadrolu çalıştırmanın, ikili değil tekli eğitimin, 60 öğrencili değil 24 öğrencili sınıfların oluşturulması ve nitelikli, bilimsel eğitim verilmesi için mücadele yürütmektedir. Eğitim Sen;TÖS'den TÖB-Der'den, Eğit-Der'den, Eğitim İş ve Eğit-Sen'den devralmış olduğu Türkiye'yi aydınlatma ve geleceğe taşıma görevini, "Örgütlü Toplum, Demokratik Türkiye, İnsanca Yaşam" mücadelesiyle kesintisiz sürdürecektir. *alıntı: http://www.egitimsen.org.tr
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.