Zıplanacak içerik

Liderler


Popüler İçerikler

20-01-2018 den beri en çok sevilen içerik - bütün bölümler

  1. 2 puan
    Squat hareketi nedir? Squat çömelme anlamına gelmektedir. Özellikle güçlü bacak ve karın kasları için oldukça etkili hareketlerden birisidir. Ağırlık/halter aletleri kullanılarak ya da ağırlıksız olarak yapılabilir. Önerilen şekli ilk başlandığında (küçük tekrarlarla ve sayıyı zamanla artırarak) aletsiz sonrasında aletle devam etmektir. Squat hareketi nasıl yapılır? Ayaklar vücut genişliğinde açılır, çömelinir. Kafa ve üst vücut öne eğik ve ayaklar hizasına getirilir. Doğrulup eğrilerek harekete devam edilir. Doğrulduğunda kollar öne uzatılır, eğildiğinde kollar yanlara doğru indirilir.
  2. 2 puan
    Cağ kebabı Erzurum, kaymak Afyon, kuyu tandır Denizli, karpuz Diyarbakır, baklava Gaziantep'e adresli. Her şehrin, her ilçenin kendine özgü yemekleri ve mutfağı var. Ait oldukları şehirlere değer katan bu yemekler, marka değerlerine de çok önemli katkılarda bulunuyor. İşte Türkiye'de ait oldukları yerin simgesi haline gelip kültür varlığı olarak anıtlaşan ve bir şehre mal olmuş marka yemekler. Adana- Adana kebap, Şalgam, Bıcı bıcı, Karpuz
  3. 1 puan
    Sağlıklı ve dengeli beslenme ile ilgili bilinmesi gerekenler Sağlık hayatımızda önemli bir yere sahiptir.Bunun içinde kendi yaşam tarzımızda önemli bir yer tutar.Yaşam tarzıyla beraber sağlıklı beslenmede önemli bir konu haline gelmiştir.Sağlıklı olmamız için hayatımızda birkaç değişiklik yapmamız gerekebilir.Mesela, her gün neler yiyip içtiğimize dikkat edersek belki birşeyleri değiştirme imkanımız olur.Dengeli beslenip daha sağlıklı vücuda sahip olabiliriz. Vücudumuza gerekli olan karbonhidrat,protein,vitamin,mineral gibi besin öğelerinden gerekli miktarda almamız gerekir.Pek çok kişi sadece karbonhidrat yada protein alarak büyük hata yapıyor.Burada önemli olan nokta, dengeli bir şekilde beslenmektir. Dengeli beslenmek,bizi sindirim sistemimizi etkileyen pek çok hastalıktan kurtarır.Beslenme sorununa bağlı olarak vücudumuzda mide ekşimesi ,reflü,gastrit gibi bir çok hastalığa sebep olur.Bu hastalıkların nedeni ise,dengesiz beslenmeye karşı kilo alınmasıdır.Düzenli spor yaparak,dengeli beslenerek bu sorunları aşabiliriz.Ayrıca dengeli beslenmek kalp ve damar hastalıkları içinde önemlidir. Sağlıklı beslenmek ruh halimizide etkileyebilir.Psikolojik açıdan yola çıkarsak sağlıklı insanların sorunlarıyla başa çıkma potansiyeli daha yüksektir.Onlar daha enerjik,hayata karşı daha olumludurlar.Yaşam kaliteleride yüksektir bu insanların. Çocukluk dönemine gelirsek bu dönemde çocukların beslenmesi önemli bir yer kaplar.Sağlıklı beslenmeye bağlı olarak çocuğun okuldaki başarısı yükselir. Sonuç olarak yediğimiz besinlere dikkat etmeliyiz,daha çok doğal ürünleri tercih etmeliyiz.Besinleri çok yemenin aksine daha az belli miktarda yememiz gerekir. Sevgi ve Saygılarımla
  4. 1 puan
    Bu başlıkla birlikte okuyorum ve gerçekten bu şekilde okumak çok daha keyifli. Eline sağlık @gloria
  5. 1 puan
    Google Aysel Gürel İçin Doodle yaptı
  6. 1 puan
    Sukiyaki - Ev Yapımı Tofu - Jun'un Mutfağı
  7. 1 puan
  8. 1 puan
    Annemi kaybedene kadar ölümü biliyorum zannederdim. Oysa bi'haber mişim..Bu başlığı açarken bile bir gün burada böyle bir duyuru olabileceği aklıma gelmemiş. @evrensel-insan uzun zamandır yaşam mücadelesi veriyordu. En son doğum gününü kutladığımda haberleşmiştik. Ailesine sabır ve baş sağlığı dilerim. Gittiği yerde dinlensin ve mutlu olsun inşallah..
  9. 1 puan
    benim yamık değil ama dimi ben biliyorum değil değil.. pamık gibi hatta yupuşyumacık, teptemiz de..
  10. 1 puan
    Tekasur: ReProduction: Müşabih ya da Benzer/Similar Figürler üzerinden Çıkarım/Yorum Yapmak ve Yayımlamak; Önellek Yönünden; Âmentü'nün açıklanması konusunda ve sağlam kanıt olmaksızın bir teori ya da varsayım oluşturulması; Spekülasyon, tahmin, kuramsal düşünme, macera, serüven, tehlikeli iş, risk.. ** Âli İmrân: 3/7 Elmalılı Hamdi Yazır: Odur indiren sana bu muazzam kitabı: bunun bir kısım âyatı vardır muhkemat: onlar «ümmülkitab» ana kitab, diğer bir takımları da müteşabihattır. Amma kalblerinde bir yamıklık bulunanlar sade onun müteşabih olanlarının ardına düşerler: fitne aramak, te'vilini aramak için, halbuki onun te'vilini ancak Allah bilir, ilimde rüsuhu olanlar da derler ki: "amenna! hepsi rabbımızdan" Maamafih özü temiz olanlardan başkası düşünemez. ** Âmentü: Bir oluş, düşünce veya ideolojinin temelini oluşturan değer yargıları. Arapça'da "inandım" anlamına gelen ve İslâmiyetin temel inançları olan; "Allah'a, Meleklerine, Kitaplarına, Peygamberlerine, Ahiret gününe, Kadere, Hayır ve Şerrin Allah'tan geldiğine inanma"yı dile getiren söz.
  11. 1 puan
    Ocak Renk: Karamel Özellikler: Mantıklı, sağlam, pratik, içten Ne zaman dahil edileceğiz: Kararlı ve sorumlu hissetmeniz gerektiğinde. Anlamı: "Bu renk, dünyevi hırslarımızı disiplin ve sebat yoluyla zemin hazırlamamızı sağlıyor."
  12. 1 puan
    AFFEDERSİN Mİ AFEDERSİN Mİ YOKSA AF EDERSİN Mİ? Doğru: Affedersin / Affedersiniz Yanlış: Afedersin / Afedersiniz ya da Af edersin / Af edersiniz Affedersiniz: Özür dilemek için söylenir. Affedersiniz, saatiniz kaç?
  13. 1 puan
    BEYGİRGÜCÜ MÜ BEYGİR GÜCÜ MÜ Tartışmalı bir kelime daha, TDK doğru yazımın "Beygir gücü" olduğunu söylüyor ancak benim daha çok güvendiğim Ali Püsküllüoğlu doğru yazımın beygirgücü şeklinde olduğunu söylüyor. O yüzden bence beygirgücü doğru. Ama beygir gücü yazarsanız da TDK'ya göre yanlış değil, kararı kendiniz verin Beygirgücü: isim, fizik Saniyede 75 kilogrammetrelik iş yapan bir motorun gücü "Bir beygir gücü O,736 kilovata eşittir."
  14. 1 puan
    HAVAALANI MI HAVA ALANI MI Doğru: Havaalanı Yanlış: Hava alanı havaalanı isim (hava'alanı) isim İçerisindeki bina, tesis ve donatımlar dâhil uçakların iniş, kalkış ve yer hareketlerini yaparken kullanabilmeleri amacıyla belirlenmiş, ülke içindeki uçuşların yapıldığı saha "Ancak havaalanı yolunda kayda değer bir bilgi daha edinmişti." - E. Şafak
  15. 1 puan
    Minibüs mü, Münübüs mü Doğru: Minibüs Yanlış: Münübüs Şuradan aklınızda kalsın, otobüsün minisine minibüs denir minibüs isim Fransızca minibus isim 10-12 kişilik oturma kapasitesi olan küçük otobüs
  16. 1 puan
    ISTIRAP MI IZDIRAP MI Tartışmalı bir kelime daha, TDK der ki ızdırap doğru, Ali Püsküllüoğlu (ben her zaman onu tercih ederim) da ıstırap şeklinde yazılışının doğru olduğunu söylüyor. O yüzden bence ıstırap doğru. Ama ızdırap yazarsanız da TDK'ya göre yanlış değil, kararı kendiniz verin Istırap: Acı, üzüntü, sıkıntı, keder
  17. 1 puan
    Van Otlu Peynir, Ciğer Köftesi, Tandır Balığı, Çırış Pilavı, Murtuğa
  18. 1 puan
    Uşak Uşak Tarhanası, Tahinli Katmer, Döndürme Böreği, Çömlek Kebabı, Demir tatlısı,
  19. 1 puan
    Şanlıurfa Sade Kebap, Patlıcan Söğürme, Semsek, Boranı Çorbası, Lebeni, Şıllık Tatlısı, İsot Biberi, Karacadağ Pirinci,
  20. 1 puan
    Tekirdağ Tekirdağ Köftesi, Kiraz, Üzüm,
  21. 1 puan
    Sivas Sivas Köftesi, Sivas Kebabı , Hambal, Kesme Aşı, Baviko, Kaymaklı Katmer, Kelle Tatlısı, Gömme , Madımak, Kuru Kaymak
  22. 1 puan
    Sinop- Sinop Mantısı, Nokul, Kefal Havyarı, Balık Bileke
  23. 1 puan
    Siirt- Büryan Kebabı, Pervari balı, Perde Pilavı, Siirt Kiteli, Bumbar, İsmeket köfte, Gebole
  24. 1 puan
    Samsun- Bafra Pidesi, Samsun Simidi, Gebi Kirazı, Bafra Karpuzu, Nebyan Fasulyesi
  25. 1 puan
    Nevşehir Testi Kebabı Kabak Çekirdeği, Nevşehir Tavası
  26. 1 puan
    Manisa Manisa Kebabı, Simit Ekmeği, Nohutlu Mantı, Alaşehir Kapaması, Kula Güveci, Odun Köftesi, Ekmek Dolması, Börülce Tarator,
  27. 1 puan
    Kütahya- Zerdeli Pilav, Çene Çarpan Çorbası, Kütahya Usulü Kavurma, Çekme Helva, Tahinli Çörek
  28. 1 puan
    Konya- Etli Ekmek Beyşehir Tarhanası, Bamya Çorbası, Mevlana Böreği, Arabaşı Çorbası, Düğün Pilavı, Dilber Dudağı Baklavası, Küflü Peynir
  29. 1 puan
    Kastamonu- Pastırma Kastamonu Usulü Tirit, Cırık Tatlısı, Kastamonu Helvası, Banduma, Etli Ekmek Dolması, Pırasa Dolması, Döner,
  30. 1 puan
    Kars - Kaşar Peyniri, Gravyer Peyniri, Bozbaş, Tandırda Kaz Çekmesi,
  31. 1 puan
    İzmir - Enginar Dolması Etli Enginar, İzmir Köfte, Boyoz, Cibez, Şevketi Bostan, Deniz Börülcesi, Gerdan Tatlısı, Somata, Çeşme Kumrusu, Papaz Yahnisi
  32. 1 puan
    İstanbul- Tavukgöğsü Kazandibi Kefal Pilakisi, Palamut Köftesi, İstanbul Pilavı, Erik Soslu Kabak, Papaz Yahnisi, Beykoz Paçası , Sultanahmet Köftesi, Çengelköy salatalığı, Vefa Bozası , Balık Ekmek, Lüfer Pilavı, Topik, Türk Kahvesi, Çatal, Kanlıca Yoğurdu, Badem Ezmesi
  33. 1 puan
    Hakkari Parmak Kebabı Siyabulu Yumurta, Doleme
  34. 1 puan
    Gaziantep- Baklava Sarımsaklı Lahmacun, Ekşili Taraklık Tavası, Büryan Çorbası, Yeni Dünya Kebabı, Patlıcan Kebabı
  35. 1 puan
    Elazığ - Harput Köfte, Gömme, Kücülü Köfte, Sırın , Çedene Kahvesi
  36. 1 puan
    Edirne - Tava Ciğeri, Elbasan Tava, Etli Zirva, Etli Kandil Mantısı, Kıymalı Saray Pidesi, Zerde
  37. 1 puan
    Diyarbakır- Karpuz Avya Kebabı, Cartlak Kebabı, Ayvalı Kavurma Patlıcan Dizme, Köfteli Lebeniye,
  38. 1 puan
    Denizli- Kuyu Tandır, Yanık Yoğurt, Çaput Aşı, Yoğurtlu Patlıcan Gömmesi, Sıyırma
  39. 1 puan
    Çorum- İskilip Dolması, Çorum Mantısı, Çullama, Çatal Aşı, Yumurtalı Patlıcan Közlemesi, Gül Burma,
  40. 1 puan
    Çanakkale- Asma Yaprağında Sardalya, Piruhi, Gelibolu Böreği, Ezine Peyniri, Domates,
  41. 1 puan
    Bursa- İskender Döner, İnegöl Köfte, Triliye Kebabı, İncir Dolması, Kestane Tatlısı
  42. 1 puan
    Burdur- Burdur Şiş, Ceviz Ezmesi, Has Süzme Yoğurt
  43. 1 puan
    Bingöl - Mastuva, Gömme, Keldoş
  44. 1 puan
    Bilecik- Bıldırcın Kebabı Erik Ekşili Kesme Çorbası, Nohutlu Mantı Bükme, Hodalak Fırında Kömme
  45. 1 puan
    Ankara- Ankara Tavası, Ankara Simidi, Beypazarı Kurusu, Ayaş Domatesi
  46. 1 puan
    Amasya- Elma, Çiğleme Kaymak, Şerbetli Pide, Amasya Çöreği
  47. 1 puan
    Adıyaman- Etsiz çiğ köfte , Ekşili köfte
  48. 1 puan
    Bu Üç Kurala Uyarak Daha Fazla Yiyebilir ve Aynı Zamanda Kilo Verebilirsiniz Bir beslenme uzmanından alınan bu sağlıklı beslenme ipuçları, takip edilmesi kolay bir şey değildir. Bazı insanlar için buzlu yemek planları Whole30 gibi ve ketojenik diyet onları yeme alışkanlıklarını yenilemek için motive eden şeylerdir. Diğerleri için diyetler ciddi sorun olabilir. New York merkezli beslenme uzmanı Brooke Alpert, RD'nin The Diet Detox'u yazmasının bir sebebi bu. Sağlıklı beslenme seçeneklerini sunmak için diyet öncesi rehber olan bu kitapta "diyetten ayrılmanıza, yemek yemeye başlamanıza ve kilo vermenize yardımcı olacak on basit kural" bulunmaktadır. Alpert'e göre, son kullanma tarihleri olduğundan diyetler çalışmıyor; sadece onlardan belirli bir süre için yanınızda olmalısınız. Sona erdiklerinde kilo verme başarınız da öyle. O, daha iyi bir fikir, yaşam boyu sağlıklı beslenme alışkanlıkları geliştirmenize yardımcı olan bir yemek planı takip etmek olduğuna inanıyor. Alpert'in yeni kitabından yediğimiz yemek ısmarlamasında üç bölümü öneriyoruz. Her yemekte protein ve lif içeren yiyecekler bulundurun Alpert'in yeme planının bir numaralı kuralı, bu besin maddelerini her öğünde içerecek şekildedir. Niye ya? Protein metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur ve sizi doldurur, bu nedenle daha sonra aşırı yemeye eğilimli olursunuz. Fibre, frenleri vücudun şeker emilimine bırakarak glikozu yağ olarak depolamaktan ziyade enerji için kullanmayı daha muhtemel hale getirir. En iyi protein ve lifi gün boyu elde etmek için ne yapacağımıza emin değil miyiz? Alpert, kahvaltı için ıspanak (lif) ve çedar peyniri veya çia pudingi (protein) içeren bir omlet (lif) önerir. Öğle yemeğinde, büyük bir gevrek salata (fiber) ile tavuk (protein), ardından kabak erişte (lif) üzerinde sote karides (protein) ve domates sosu deneyin. Yemek saatlerini iyi ayarlayın Alpert, sürekli kan kaybının özünde kararlı şeker seviyeleri olduğunu söylüyor. Öğle yemeğinden akşam yemeğine kadar yedi saat veya daha fazla süre beklemek tavsiye edilmez; kan şekeri düşer, kendinizi daha fazla yemek yemeye yönlendirirsiniz. Bunun yerine, kan şekerini kontrol altında tutmak ve askıdan (muhtemelen aşırı yemenize neden olacak) kaçınmak için her dört saatte bir yemek veya aperatif almanız tavsiye edilir. Ayrıca akıllı: ertesi gün akşam yemeği ve kahvaltı arasında en az 12-14 saat bırakın. Hayvan çalışmaları, farelerin kısıtlı beslenme programlarına konulduğunda (örneğin, sadece bir günlük yemek yemeye 9-12 saatlik bir pencere verildiğinde), istedikleri zaman yiyebilen farelere kıyasla daha az vücut yağı geliştirdiğini göstermektedir eğer her iki grup da aynı kaloriyi tüketirse. Yağ yiyin Alpert, "Yağ şişman olmaz" diye yazıyor. Bu doyurucu makro besin maddesi, sizi rafine nişastalardan daha hızlı dolduruyor, aynı zamanda sağlıklı yağların diyetinize eklenmesinin insülin düzeylerini olumlu yönde etkileyebileceğini ve tip 2 diyabet riskinizi azaltabileceğini gösteriyor. İşlenmiş bitkisel yağlarda bulunan yağ asitleri gibi trans yağ asitlerinden başka, tüm yağlar adil bir oyun, hatta doymuş tür, Alpert. Her yemekte en az bir porsiyon az yağ ekleyin, örneğin sabah kaykayınıza avokado karıştırın, ayçiçeği tohumlarınızı salata atın ve sebzelerinizi hindistan cevizi yağında pişirin.
  49. 1 puan
    Sayfa 218: Ambra kendine zarifçe, işlenmiş bir karaftan kırmızı şarap doldurdu: "Edmond'ın uçakta Chateau Montrose zulası var. Boşa gitmesi yazık olur." Sayfa 218: Langdon daha önce yalnızca bir kez Kells Kitabı diye bilinen tezhipli elyazmasını araştırdığı sırada Dublin'deki Trinity Üniversitesi'nin altındaki gizli şarap mahzeninde Montrose'un tadına bakmıştı. Direkt Dublin Trinity Üniversitesi demiyor ama Dublin Üniversitesi Trinity Koleji diyor, galiba burası. ve bu Trinity Koleji'nin gerçekten de bir şarap mahzeni varmış:
  50. 1 puan
    Sayfa 211: İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra bu yer enkaza dönüşmüştü ama çürümeye yüz tutmuş binalar artık Avrupa'da en canlı gece hayatının yaşandığı yerlerden biri haline gelmişti. İşte ünlü yıkıntı barlar bu harap binalarda işletilen gece kulüplerine verilen isimdi.
×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.