Zıplanacak içerik

Bütün Eylemler

Bu Döküm Otomatik Günceller     

  1. Dün
  2. Sayfa 281: Friedrich Nietzche (bilmeyen yoktur ama olsun ben yine de paylaşayım)
  3. Sayfa 280'deki La Pedrera (Casa Mila) içindeki vitrinli masayı maalesef bulamadım, bunu da artık hayal edelim. Sayfa 281: Zincir Eğrisi Modeli. Katener de denilen zincir eğrisi hamak gibi veya tiyatrolarda gerilmiş kadife kordonlar gibi iki sabit nokta arasında sarkan zincirin oluşturduğu eğri için kullanılan mimari bir terimdi. Langdon'ın karşısındaki zincir eğrisi modelinde vitrinin üst tarafından aşağı sarkıtılmış düzinelerce uzun zincir, gevşek bir U şeklini oluşturacak şekilde tekrar yukarı dönüyordu. .... Vitrine doğru yaklaşan Langdon, ama bunu yapmak için sihirli bir ayna lazım, diye düşündü. Tam da beklediği gibi vitrinin tabanı aynaydı ve yansımaya bakınca sihrini gördü. Tüm model ba aşağı dönmüş, sarkık halkalar yükselen kuleye dönmüştü. Langdon bu vitrinde Gaudi'nin yüksek kuleli Basilica de la Sagrada'sına kuşbakışı baktığını anladı. katedralin hafif bir eğimle yükselen kuleleri bu modelden yola çıkarak tasarlanmış olmalıydı. Aynadaki resme dikkatli bakarsanız gerçekten de Basilica de la Sagrada'ya benziyor Basilica de la Sagrada (daha önce paylaşmıştım ama yine paylaşayım)
  4. Sayfa 277: Antrenin gerisindeki açıklığa doğru yürürken müze kalitesindeki spot ışıklarla aydınlatılmış devasa bir tabloyla karşılaştı.... Eseri gördüğü yerde donakaldı. "Aman tanrım. Bu orijinal mi?" Ambra gülümsedi. "Evet uçaktayken bahsedecektim ama sürpriz yapmak istedim. ....Daha önceleri Boston Güzel Sanatlar Müzesi'nde gördüğü resim, hatırladığından çok daha büyüktü. Bunun ismi açıklanmayan bir koleksiyonere satıldığını duymuştum ama Edmond'ın aldığından hiç haberim yoktu. (Tablo ile ilgili bilgilerin devamı altta) Boston Güzel Sanatlar Müzesi Sayfa 278: bu ünlü sanat eseri, 1800'lü yılların sonunda sembolist hareketin somut örneklerinden biri haline gelen ve modern sanatın önünü açan Fransız postempresyonist Paul Gauguin'in en tanınmış çalışmalarından biriydi. (Paul Gauguin) (devam ediyorum) ... profesör tabloya doğru hamle yaptığı anda, Gauguin'in palestinin casa Mila girişine ne kadar benzediğini görüp şaştı. organik yeşiller, kahverengiler ve mavilerin karışımı tabiata uygun bir manzara oluşturuyordu. ..... Tablodaki kelimeleri şaşkınlık içinde okudu: D'ou Venons Nous? Que Sammes Nous? Ou Allons Nous? (Nereden geliyoruz? Biz neyiz? Nereye Gidiyoruz?) ..... Langdon bu tabloyu iyi tanıyordu. Hatırladığı kadarıyla Gauguin eserinin Fransızcanın tersine, sağdan sola doğru okunmasını istemişti...... En sağda; hayatın başlangıcını temsil eden bebek, bir kaya parçasının üstünde uyuyordu. nereden geliyoruz? Ortadaki farklı yaş gruplarından insanlar gündelik işlerini görüyorlardı. Biz neyiz? Ve sol tarafta derin düşünceler içinde oturmuş yaşlı kadın kendi ölümünü tahayyül ediyor gibiydi. Nereye gidiyoruz? Langdon resimdeki diğer öğelere de göz gezdirdi. Dikkate değer bir şey yapmıyormuş gibi duran köpekler, kediler ve kuşlar, ağaçlar. ve elbette yaşlı kadının yanında duran Gauguin'in ünlü "tuhaf beyaz kuş'u kelimelerinin lüzumsuzluğunu temsil ediyordu. D'ou Venons Nous? Que Sammes Nous? Ou Allons Nous? (Nereden geliyoruz? Biz neyiz? Nereye Gidiyoruz?) yazısını ve "tuhaf beyaz kuş"u bu kesitte daha iyi görebilirsiniz.
  5. Yunus Nadi Roman Ödülü: Başar Başarır

    Bu yılki Yunus Nadi Roman ödülü, "Sibop" ile Başar Başarır'a verildi. Daha önce öykü dalında da aynı ödülü alan Başarır ile romanını ve edebiyat serüvenini konuştuk. Habere Gitmek için Tıklayın
  6. Yunus Nadi Öykü Ödülü: Murat Yalçın

    Yunus Nadi Öykü Ödülü'nün bu yılki sahibi "Pera Mera" adlı kitabıyla Murat Yalçın oldu. Yalçın ile hem ödül kazanan kitabını hem de yazarlık yolculuğunun duraklarını konuştuk. Habere Gitmek için Tıklayın
  7. Sayfa 276: Casa Mila, kendi üzerine dönen sonsuz bir dalga ve binanın içine inen iki kıvrımlı uçurumun meydana getirdiği bir sonsuzluk işareti şeklinde tasarlanmıştı. Yer yer yıkılmış gibi duran bu üstü açık aydınlıkların her biri yaklaşık otu metre derinliğindedir ve binanın tepesinden bakıldığında iki dev obruğu andırır. Sayfa 276: Ayakların altındaki taş zemin eğimli ve engebeliydi. İçerideki açıklıktan yukarı tırmanan merdivenin ferforje korkulukları deniz yosunları taklit edilerek yapılmıştı. Trabzanların üzerinden sarkan palmiye ağaçlarıyla birbirine dolanmış sarmaşıklar her yere yayılacak gibi duruyordu.
  8. Yunus Nadi Şiir Ödülü: İhsan Tevfik

    Yunus Nadi Şiir Ödülü'ne değer görülen diğer isim İhsan Tevfik. Kitabının adı ise "Gözleri Muhacir". Tevfik'le tüm dünyayı derinden sarsan göçleri ve bunların şiire yansımasını konuştuk. Habere Gitmek için Tıklayın
  9. Sayfa 275: Langdon, Winston isminin on yıl kadar önce Jeopardy adlı televizyon şovundaki IBM bilgisayar Watson'ı anıştırdığını sanmıştı. (Watson, insanların ortasındaki bilgisayarın adı)
  10. Sayfa 274: Ambra, "Churchill," dedi. "Edmond hep ondan bahsederdi." Churchill. Winston Churchill'den başkasından bahsetmediğini özümsemesi Langdon'ın birkaç saniyesini aldı.
  11. Yunus Nadi Şiir Ödülü: A. Kadir Paksoy

    Yunusu Nadi Şiir Ödülü bu yıl iki kişi arasında paylaştırıldı. Bu isimlerden biri A. Kadir Paksoy. "Şiirin Kıyılarında" ile uzanan Paksoy ile kitabını ve şiirin kendisi için ne anlam ifade ettiğini konuştuk. Habere Gitmek için Tıklayın
  12. Sayfa 272: Kirsch genellikle Carrer de Provenca üzerinde Daniel Vior mücevheratçısının önünde ikinci şeride park eder, arabadan inip imza dağıtır ve sonra aracın kendi kendine park etme özelliğini devreye sokarak kalabalığı mest ederdi. (ahh be bi de arabayı park ettiği kısmı bulabilseydim süper olurdu ama olmadı, bununla idare edeceğiz artık.)
  13. Yunus Nadi Sosyal Bilimler Ödülü bu yıl "Mahalledeki AKP" adlı çalışmasıyla Sevinç Doğan'a verildi. İstanbul-Kağıthane'nin işçi ve gecekondu mahallesi Sanayi Mahallesi'nde bir saha çalışması yapan Doğan ile kitabını konuştuk. Habere Gitmek için Tıklayın
  14. Sayfa 270: Carrer de Provença ile Passeig de Gracia arasındaki köşede kabaca yontulmuş bir dağ gibi duran, Gaudi'nin 1906'da inşa ettiği şaheser Casa Mila yarı apartman yarı sanat eseridir. Casa Mila'yı ya da bugünkü adıyla La Pedrera'yı artık biliyorsunuz, yukarıda bahsetmiş ve unutmayın demiştim, bundan sonra kitap durmadan oradan bahsedecek, görseli tekrar eklemiyorum. Carrer de Provença ile Passeig de Gracia diye bahsettiği yerler sokak isimleri olduğundan onları da eklemiyorum. ...... (Atlayarak ilerleyeceğim) Binayı sipariş veren işadamı Pere Mila otuz yıl boyunca karısıyla birlikte binanın en geniş ana dairesinde oturmuş, geri kalan yirmi daireyi kiraya vermiştir. Pere Mila'nın fotoğrafı Sayfa 270: Robert Langdon, Kirsch'ün Tesla'sını trafiğin seyrek aktığı ağaçlıklı caddede sürerken yaklaştıklarını hissediyordu. Tüm caddelerin en genişi ve en büyüğü Passeig de Gracia, Paris'teki Champ-Elysee'nin Barselona türeviydi. Kusursuz manzaraya sahip caddede tasarımcı butikler yer alıyordu. Chanel... Gucci... Cartier... Longchamp (Önce Paris, Champ-Elysee) Şimdi de Passeig de Gracia Passeig de Gracia caddesi üzerindeki Chanel... Gucci... Cartier... Longchamp
  15. Michel Tournier'den 'Cuma ya da Yaban Yaşam'

    Michel Tournier, “Cuma ya da Yaban Yaşam”da kaçtığı “uygarlığı” sorgulayan biri olarak Robinson’u ve Cuma’yı yeniden yaratıyor. Metinde doğa ve düşünceyi bir arada sunan yazar, bilinen düzeni ve Robinson’un adada saat gibi işlemesini öngördüğü sistemi altüst ediyor. Habere Gitmek için Tıklayın
  16. Ali Teoman'dan 'Alacakaranlık Günce'

    Ali Teoman, Mart 2011'de aramızdan ayrılmadan önce yayımlanmak üzere yayınevine dosyalar bıraktı ve bunlar, belirli zaman aralıklarıyla okurla buluştu. Teoman'ın yayımlanmasını vasiyet ettiği dosylardan biri de "Alacakaranlık Günce". 1992 Yaz'ında, Paris'te yazılmış bu kitap, Ali Teoman'ın anlatı dünyasının ipuçları denebilecek inceliklerle dolu. Habere Gitmek için Tıklayın
  17. Sayfa 265: Arşivden o sırada gösterilen kayıtta, dinç ve bronz tenli Edmond Kirsch, New York şehrindeki 30 Rockefeller Merkezi'nin önündeki kaldırımda bir basın konferansı veriyordu. Burası da Edmond'un konferans verdiği söylenen Rockefeller Merkezi'nin ön tarafı Sayfa 265: ... "Aslına bakarsanız bundan o kadar eminim ki, yüz onuncu doğum günü partim için Rainbow Room'u şimdiden ayırttım."
  18. Sayfa 263: Komutan Diego Garza tel örgülerin ardına doluşan medyaya aldırmadan, dümdüz ileriye bakarak silahlı dört kraliyet muhafızını Plaza de la Armeria'nın ortasına göndermişti.
  19. Oğuz Tümbaş'tan 'Dingin Sözler Avlusu'

    Oğuz Tümbaş “Dingin Sözler Avlusu”nda, içinde yaşadığımız çağda insanları bir yok oluşa ya da tutsaklığa yönelten eylemlerden söz ederken toplumsal ve ekonomik güçlere ve onlara bağlı kurumlara değiniyor. Habere Gitmek için Tıklayın
  20. Antoni Gaudi'nin ünlü eseri Casa Mila ya da bugünkü adıyla la Pedrera'nın tanıtım videosu Bu video'dan Dan Brown'un son kitabı Başlangıç'ta bahsediliyordu. Videoyu daha iyi anlayabilmek için lütfen alttaki başlığa göz atın
  21. "Sayfa 261: La Pedrera'yı Gaudi yaratmadı Videosu. Winston devam etti. "Edmond Casa Mila'nın mimarisi hakkında yeni bir eğitim videosu hazırlanmasına bile yardım etti." Öne eğilip ekrandaki tarayıcıyı açan Ambra, Aslında hayli etkileyici bir kayıt," diyerek onunla aynı fikirde olduğunu gösterdi. Ekrandaki klavyeye Lapedrera.com yazdı. "Bunu seyretmen lazım." ................ (Aradaki ayrıntıları atlıyor ve videoyla ilgili bilgiye geçiyorum." La Pedrera'yı Gaudi yaratmadı. Sonraki otuz saniye boyunca Langdon dalgaların, dağı Casa Mila'nın organik dış cephesi şeklinde oymasını seyretti. Bunun ardından deniz içeri dolarak boşlukları ve odaları meydana getiriyor, şelaleler merdivenleri biçimlendiriyor, altı yosun tutmuş demir trabzanlara dönüşerek bükülen ve zemini kaplayan asmalar büyüyordu. Kamera sonunda denizden geri çekiliyor ve dev bir dağa oyulmuş ünlü Casa mila'yı gsteriyordu. La Pedrera- Doğanın başyapıtı. (gerçekten de böyle bir sayfa var, açtım ve videoyu izledim, inanılmaz etkileyici bir video olmuş. İsterseniz sayfasından bakın ancak zaten youtube videosu olduğundan onu forumda paylaşacağım, buraya tıklayarak direkt video yu izleyebilirsiniz de. KESİN İZLEYİN YALNIZ, DEDİĞİM GİBİ MUHTEŞEM BİR VİDEO, HATTA MUHTEŞEM ÖTESİ)
  22. Selahattin Demirtaş'ın 'Seher'i

    “Seher"in en çarpıcı özelliği, gerek onulmaz acıları en çıplak hâliyle betimlerken gerekse acı bir tebessümle örtük olarak dile getirirken, Selahattin Demirtaş asla serinkanlı anlatımından vazgeçmiyor. Meramını okurun gözüne sokmadan, yeri geldiğinde sözcüklere bile dökmeden anlatmasını biliyor. Habere Gitmek için Tıklayın
  23. Deniz Utlu'dan 'Savrulanlar'

    “Savrulanlar” yeraltı romanının tipik özelliklerini gösterse de temelinde yatan toplumsal ötekileştirme ile özellikle Fatih Akın’ın Duvara Karşı’sında belirginleşen bir soruna değiniyor; Alman toplumunda bir Türkiye kökenli olarak var olmak. Habere Gitmek için Tıklayın
  24. Sayfa 260: Casa Mila. (casa Mila'dan ileriki sayfalarda daha çok bahsedecek, görüntüsünü aklınızda tutun.) Ambra, "Robert, Edmond Casa Mila'da kalıyordu," dedi. Langdon gözlerini kırpıştırdı. "Şu casa Mila'mı?" .......... Casa Mila, Gaudi'nin en ünlü binalarından biriydi. Çok katlı cephesi ve dalgalı taş balkonlarıyla kazı yapılmış bir dağı andıran bu göz kamaştırıcı "konut" şimdilerde "taş ocağı" anlamına gelen "la pedrera" ismiyle anılıyordu. "Geçmişte müzeye yaptığı ziyareti hatırlayam Langdon, "En üst kat Gaudi Müzesi değil miydi?" diye sordu. Wilson, "Evet," diye cevap verdi. "Ama Edmond, evi Dünya Mirası Sit Alanı ilan ederek korumaya alan UNESCO'ya bağış yaptı. Onlar da müzeyi geçici olarak kapatıp, iki yıl orada yaşamasına izin verdiler. Ne de ola Barselona'da Gaudi eserleri sıkıntısı çekilmiyor." Çatı kısmı Balkonları
  25. Margaret Atwood'un 'Nam-ı Diğer Grace'i

    Günümüzün değerli yazarlarından Margaret Atwood, 1996’da yazdığı Nam-ı Diğer Grace romanında yüz yetmiş yıl önce toplumu sarsan cinayetleri romanına konu ediyor. Habere Gitmek için Tıklayın
  26. Cumhurbaşkanlığı, Erdoğan-Trump görüşmesiyle ilgili açıklama yaptı. Habere Gitmek için Tıklayın
  1. Daha Fazla Eylem Yükle
×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.