..
"İntihar en yüksek ahlâki hedefe erişmekten
alıkoyar, çünkü o bu sefalet ve mutsuzluk
dünyasından asıl kurtuluşun yerine sadece
zahiren öyle görünen bir kurtuluşu koyar."
"İntihar bir tecrübe, insanın tabiat'a/kevn'e
sorduğu ve cevaplamaya zorladığı bir soru
olarak da görülebilir. Sorulan şudur: İnsanın
var oluşunda, şey/nesnelerin doğasına dair
kavrayışında ölüm ne tür değişiklik meydana
getirir? Fakat bu yapılacak beceriksizce bir
tecrübedir; çünkü cevabı bekleyen bilincin
kendisini ortadan kaldırır."
Schopenhauer
**
İnsanın tabiat ya da kevniyat'a sorduğu ve
cevabını beklediği sorunun muhatabı, bizatihi
sorunların sebebi olan kâinat değildir.
Cevabı yanlış yerde arayan ya da maddi dünya
yaşamı ile bilinç genel kabulleri doğrultusunda
hareket eden kişinin pozisyonu "intihar" olarak
kabul edilmelidir.
Kâinat/The universe; all creation üzerine inşa'
ile yetersiz bilgi/türev kabuller/yorumlar/te'vilât,
sonuçta kısas/tekassum/eşit, aynen karşılık, ceza
ve belki eyleme karşılık cavab'a varır.
Ceza ya da cevab bir anlamda mevcudad düzeni
içerisinde reaction'a girme, güneş/magnetik ışığa
duyarlık, enerjinin kimyasal değişiklik oluşturması
yöntemi ile uyganır.
kişisel
..
0 Yorum
Önerilen Yorumlar
Gösterilecek hiç bir yorum yok